Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

Κρουστά, τύμπανα και χοροί σήμερα στην Αριστοτέλους..

Μετά από μια δύσκολη μέρα (οι κοντινοί φίλοι μου το ξέρουν το σημερινό γκαντέμιασμα μου) και ενώ προσπαθούσα να ηρεμήσω μιλώντας με την κολλητή στο τηλέφωνο και αγοράζοντας φαγητό γιατί όλα ηρεμούν με λίγο φαγητό (ναι τέτοια είμαι!), άκουσα θόρυβο στην Αριστοτέλους. Σαν κρουστά, σαν τύμπανα... Πλησίασα και τι να δω;


Μια ομάδα αντρών και γυναικών με τα κρουστά τους έκαναν πραγματικά αυτό που λέμε χαμό... Κόσμος μαζευόταν να τους δει από κοντά, κορίτσια χόρευαν υπό τους ήχους των τυμπάνων τους, μεγάλοι άντρες χειροκροτούσαν, γυναίκες φώναζαν ''μπράβο''. Δεν περίμενα λεπτό και έβγαλα την φωτογραφική μου να τους τραβήξω βίντεο όπως έκαναν και τόσοι άλλοι παρευρισκόμενοι σε αυτό το μοναδικό θέαμα...
(κάπου εδώ να πω πως πάλευα κυριολεκτικά 3 ώρες να ανεβάσω το βίντεο για να το δείτε και όλο μου έβγαζε σφάλμα..)

Και το όνομα αυτών paranaue...


Γυρνώντας στο σπίτι είπα να τους ψάξω για να σας πω και σε εσάς περί τίνος πρόκειται. Οι paranaue λοιπόν είναι μια 35μελής μουσικοχορευτική ομάδα στα πρότυπα των blocos afros της Βραζιλίας, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη.

Τι είναι όμως οι blocos afros; Μετά από μια σύντομη έρευνα είδα ότι είναι οι ομάδες κρουστών που συνοδεύουν τα καρναβάλια στη γνωστή παρέλαση που κάνουν στη Βραζιλία.


Οι τύποι είναι καταπληκτικοί. Πρέπει να το ζήσεις από κοντά για να δεις τον παλμό της μουσικής τους, το συγχρονισμό και την ενέργεια που έχουν αυτά τα παιδιά. Σου φτιάχνουν τη μέρα...





Σε μια Θεσσαλονίκη που τρέχει σε γρήγορους ρυθμούς ήταν μια ανάπαυλα μουσικοχορευτική, ανεβαστική, μια αξέχαστη εμπειρία και ότι καλύτερο έχω δει τελευταία...

Δεν υπάρχουν σχόλια: